Det nya livet.

Alltså har Daniel Pils startat en blogg. (Bloggnamnet ska ej associeras med nån öl, utan mig och mitt efternamn).

Jag trodde inte det om mig själv. Har alltid varit skeptisk till bloggar, och inte sett varför man ska blogga. 

Men nu sitter jag här själv, med en nyskapad blogg, och en hel del tankar.

Varför har jag inte insett att det är skönt att delge sina tankar, och låta skrivandet bara flöda på?

Vad ska vara det första man skriver om i en blogg då? Berätta om sig själv? Nej, det ska jag inte göra, eftersom det inte är intressant, iallafall inte enligt mig själv.

Skriva hur mycket man hatar livet och bara låta negativa ord ingå i denna text?

Nej, för jag hatar inte livet. Jag har gjort det, men inte längre. Jag har bestämt för mig själv att min inställning till livet ska bli bättre. Trots allt som har hänt de senaste åren ska jag inte ligga där nere på den nivån igen, där man bara ser allting med en pessimistisk syn. Vad är det bra för? Man vill ju må bättre så varför tänka så?

Jag har satt upp några mål för mig själv, som jag tycker att alla skulle kunna del av, om man känner att det behövs:

  •  Jag ska tänka mer positivt, och se allt som händer runt omkring mig på ett gladare sätt som gör min vardag bättre.
  • Ha en mer avslappnad och inte så krävande syn på livet. Varför denna prestationsångest och anpassning? Var dig själv, och ta livet med en klackspark. Planering långt i förväg är inte heller nödvändigt, det stressar bara upp dig själv.
  • Jag själv ska inte vara så krävande mot mina vänner. Inte denna bevakning och oroligheter. De kommer alltid finnas där för mig, det vet jag själv.
  • Jag ska leva livet, och njuta. Ta vara på varje stund som jag har. De där 5 minuterna på morgonen innan väckarklockan ringer igen, den lediga stunden man har efter skolan innan träningen, den kravlösa söndagen då man kan ta en varm kopp te och bara njuta av tystnaden och lugnet.

 

Hoppas något av detta kan vara till hjälp.

Jag ska försöka hålla mig uppdaterad så gott det går, så länge jag tycker det är kul och så klart om ni vill fortsätta läsa, vilket jag hoppas på.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Va kul, jag ska lätt läsa din blogg bästa vän, älskar dej <3

2008-11-03 @ 00:32:14
URL: http://nocciola.blogg.se/
Postat av: julia

bra skrvet, pussss :) <3

2008-11-03 @ 00:57:54
URL: http://thatgirl.devote.se
Postat av: erica

va kul! jag ska lätt läsa din blogg :) pussss (L)

2008-11-03 @ 09:07:07
Postat av: Martiina

okej, ja känner att ja härmar dom andra lite men måste bara säga att lätt att ja ska läsa ;) <3

2008-11-03 @ 10:09:34
Postat av: Diana

gryyyymt grabben!! :D kommer följa din blogg!! :D

2008-11-03 @ 21:49:41
URL: http://diiaanaaaas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så sant så sant! bra skrivet, ännu en blogg att följa=D

2008-11-03 @ 22:02:14
Postat av: elle

Kul att du har skaffat blogg!:D<33 Ska läsa den mkt..:D

2008-11-07 @ 20:48:56
URL: http://ellinorsofiewiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0