Första skoldagen.

Idag var det alltså första skoldagen efter lovet. Hur jobbigt som helst! Man kommer knappt upp på morgonen, och så står man i duschen i 20 minuter och fryser ihjäl när man kliver ut. Och lärarna säger: Ja, så nu är ni ordentligt utvilade efter lovet då?
Knappast!
Aja, jag klarade ju i alla fall av dagen. Men usch så mycket läxor det är i 9:an jämfört med 8:an. Och man tyckte 8:an var jobbigt?!
Till på fredag har vi SO - hemprov om första och andra världskriget som ska blir cirka 8 sidor, Hemkunskaps - arbete där man ska hitta en hyreslägenhet, låtsats köpa in möbler och räkna ut totala kostnaden, rita en skalenlig ritning, hitta på ett jobb och ingångslön, och bla bla bla. Sen ska vi renskriva 80 instuderingsfrågor, i hemkunskapen! 80 stycken? Det är sjukt.
Sen så tror jag vi har en spanska läxa till på torsdag, där man ska sammanfatta typ två kapitel, men våran lärare är  ju så blåst så hon kommer ju säkerligen inte komma ihåg det. Och idag fick vi en till uppsats, i geografi, som ska vara klar till vecka 47. Spanska prov nästa vecka och stort matte prov vecka 49. Dessutom måste man göra klart sin bild till på måndag.
Suck!

Hur som helst så var jag med Evelina efter skolan också. Det var väldigt kul som vanligt, och vi hade lite kul med kameran och tog störda bilder.  Imorn väntar Diana efter skolan. Blir mycket roligt.

Nu ska jag gå och lägga mig. Ganska tidigt för en gångs skull. Brukar ju alltid bli runt halv 12 annars. Så nu är jag duktig!
Bli inte för deppiga i höstmörkret nu bara! Ta del av mina tips annars. Funkar för mig.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

mmmm underbart me alla läxor asså (Y) shhiiiiieeet va ja kommer ligga efter om ja måste va hemma nästa vecka oxå :SS

2008-11-05 @ 21:12:07
Postat av: Martiina

ojj glömde skriva namn ;)

2008-11-05 @ 21:12:32
Postat av: Albin

Tssh, jag kommer verkligen ta del av dina "tips". Är ungefär i samma situation - om man säger så! :)

2008-11-06 @ 20:17:25
URL: http://albiun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0