Ångesten som inte överlevde.

Förlåt för mina dåliga uppdatering, men här är jag igen.

Min ångest är borta. Puts veck. Visst, lite små - ångest över lite saker ibland får man ju, men inte den ständiga oron och ångesten som jag gick runt med för några veckor sen. 
Mina dagar är ljusa nu, jag vill gå upp på morgonen (kan va svårt dock, för jag är så trött), skolan är helt okej, vardagen är inte lika grå, och jag bara njuter av livet. Det var min ångest som inte överlevde.
Det tycker jag alla ska göra! Att försöka bli av med ångesten. Gå inte runt och deppa, och tänk inte negativt. Det finns alltid någon där för dig, livet är inte tråkigt, det finns många saker att va glad över, tänk på något roligt minne, tänk på dina kompisar som du älskar; allt detta gör dig glad och varm. 

Denna mörka årstid behöver inte va något som inbringar depression hos oss alla heller. Varför inte utnyttja mörkret till fullo?
Kryp upp i soffan framför teven med nån varm dricka, gå ut och gå på en uppfriskande promenad, eller bara stanna inne och lägg märke till hur mysigt allt är. Det ska jag göra snart; Krypa upp i soffan framför teven, och strunta i datorn som lockar, med MSN och bilddagboken, och alla andra sociala verktyg. 
Man borde inte behöva känna något tvång till att sätta sig framför datorn och logga in på MSN varje kväll. Det är bara något man gör för att få "vara med", men det är egentligen inte nödvändigt. Iallafall enligt mig själv.

Nu har jag bara en sak kvar att säga egentligen: Sluta vara så deprimerad, Sverige!

Ha det bäst, och ta vara på mörkret och årstiden nu.







Kommentarer
Postat av: vickan

Sjukt bra skrivet Daniel! Storkusin Victoria är stolt må jag säga ! Från och med nu ska jag ha dina tankar i huvudet när jag tänker på den mörka tiden nu. Jag ska ta vara på den mer!!

2008-11-12 @ 22:29:55
URL: http://viickom.blogg.se/
Postat av: jenn.

asbra daniel ,fortsätt ofta att uppdatera, ja läser så fort ja märker att du skrivit mer ! :d <33

2008-11-13 @ 11:45:35
Postat av: Anonym

Vad är allting som har hänt egentligen...? :/ Du vet vem jag är, ganska väl förmådligen, men jag har aldrig vågat fråga. Vill veta... vad har hänt egentilgen.

2008-11-15 @ 00:08:54
Postat av: Emma

Det är inte jag som skrivit det dära! hihi

2008-11-17 @ 16:16:30
URL: http://cocoo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0